De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Grenzen aan samenhang

De kunstvakken in de vernieuwde onderbouw voortgezet onderwijs

Open access

Rechten:

Grenzen aan samenhang

De kunstvakken in de vernieuwde onderbouw voortgezet onderwijs

Open access

Rechten:

Samenvatting

Hoe worden de beeldende vakken gegeven in de onderbouw van het voortgezet onderwijs? Om antwoord op deze vraag te geven, zijn zeven scholen onderzocht in Amsterdam en omgeving. Het onderzoeksrapport bestaat uit twee delen. In deel 1 komen de onderzoeksvragen en zeven schoolportretten aan bod. Deel 2 bevat drie artikelen waarin theoretische en praktische vraagstukken rond integratie van vakken worden behandeld. Hierbij komen het werken in thema's, interdisciplinair werken en het gebruik van kunstwerken aan bod. Tot slot aandacht voor de inhoudelijke keuzes die scholen maken bij de invulling van de beeldende vakken.

OrganisatieAmsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
AfdelingBreitner Academie
LectoraatLectoraat Kunsteducatie
Datum2009-01-01
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk