Grenzen aan samenhang
De kunstvakken in de vernieuwde onderbouw voortgezet onderwijsGrenzen aan samenhang
De kunstvakken in de vernieuwde onderbouw voortgezet onderwijsSamenvatting
Hoe worden de beeldende vakken gegeven in de onderbouw van het voortgezet onderwijs? Om antwoord op deze vraag te geven, zijn zeven scholen onderzocht in Amsterdam en omgeving. Het onderzoeksrapport bestaat uit twee delen. In deel 1 komen de onderzoeksvragen en zeven schoolportretten aan bod. Deel 2 bevat drie artikelen waarin theoretische en praktische vraagstukken rond integratie van vakken worden behandeld. Hierbij komen het werken in thema's, interdisciplinair werken en het gebruik van kunstwerken aan bod. Tot slot aandacht voor de inhoudelijke keuzes die scholen maken bij de invulling van de beeldende vakken.
Organisatie | Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten |
Afdeling | Breitner Academie |
Lectoraat | Lectoraat Kunsteducatie |
Datum | 2009-01-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |