De praktijkcomponent van de opleiding tot sportmarketeer
De praktijkcomponent van de opleiding tot sportmarketeer
Samenvatting
Het is het wenselijk dat in stagetrajecten de drie betrokken partijen hun doelen kunnen realiseren. Die drie partijen zijn: student, bedrijf en opleiding. Die doelen kunnen verschillen maar het stageproject moet mogelijkheden bieden voor die partijen om die doelen te verwezenlijken.
De opleiding (incl. de stagebedrijven) geeft een rugzak mee, een goede gevulde rugzak. Die rugzak moet in principe de startkwalificaties afdekken. Het is aan de student/afgestudeerde om daar mee te werken en verder aan te vullen en in te kleuren.
Kennis, inzichten en vaardigheden die passen bij het beroep van een sportmarketeer horen een plaats te hebben in de opleiding. Maar er dient ook plaats te zijn voor bildung: het ontwikkelen van alle menselijke kwaliteiten, dus ook kritisch denken en het vermogen tot moreel oordelen. Bildung draagt er aan bij dat burgers en beroepsbeoefenaars weerbaarder zijn in samenleving, politiek en bedrijfsleven.
Motivatie en discipline van de student zijn wenselijk. Vanuit de opleiding kan daar aan geschaafd worden. Selecteren op deze kwaliteiten ligt moeilijk, zeker juridisch.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Economische Hogeschool Tilburg |
Gepubliceerd in | www.sportnext.nl Arko Sports media |
Jaar | 2013 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |