Onderzoekend vermogen van docenten in het hoger beroepsonderwijs
Onderzoekend vermogen van docenten in het hoger beroepsonderwijs
Samenvatting
Het hoger beroepsonderwijs staat voor de taak om professionals op te leiden die in staat zijn om hun werk goed uit te voeren. Daarnaast dienen ze een bijdrage te leveren aan innovatie en het oplossen van steeds complexere maatschappelijke vraagstukken. Om studenten hier goed op voor te bereiden, heeft het ontwikkelen van onderzoekend vermogen de laatste jaren grote aandacht gekregen in de curricula van associate degrees, bachelor- en masteropleidingen. Gezien deze complexere eisen aan aankomende professionals, is de kwaliteit van docenten nog essentiëler geworden (Darling-Hammond et al., 2017).
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Onderzoekend Vermogen |
Gepubliceerd in | Profiel Profiel Actueel, Vol. 2022, Uitgave: 8, Pagina's: 6-9 |
Jaar | 2022 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |